Olie op de grond, dus lekkage?

Paniek, nee toch?De zogenaamde 'klok' of differentieel.

De motor is defect. Hij lekt ergens bij het achterwiel olie en al is het echt heel weinig het hoort niet. 🙁

Uit eerste onderzoek is vooralsnog gebleken dat er voldoende olie in ‘de klok’ zit. Wat er uit is gelekt was dus mogelijk bij de laatste onderhoudsbeurt er te veel ingestopt. Het gebeurt wel meer dat er olie lekt uit dit onderdeel maar dat wordt dan, vrijwel altijd, veroorzaakt door een defect aan de grote keerring aan de zijde van het wiel maar die is bij mijn motor goed. Hij zou dus lekken bij de aansluiting van de cardanas. Reparatie aan die zijde is lastig en daar hoort dan gelijk ook het woord kostbaar bij.

Omdat er geen sprake is van een olietekort in ‘de klok’ blijven ik nu gewoon rijden waarbij ik goed in de gaten blijf houden of het blijft lekken (en hoeveel). Mocht het niet meer lekken dan gaan we er van uit dat het een overdosis van olie is geweest wat er uit is geperst en mocht hij blijven lekken en er dus te weinig olie overblijven zullen we ‘de klok’ moet vervangen.

We wachten af. 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.